luni, 22 februarie 2010

bonfaiăr

Prostia omeneasca* (precum ne zice si Ion Creanga) este infinita. La concluzia asta ajunsesem eu de mai mult timp,dar s-a concretizat destul de recent datorita unei intamplari de-a dreptul triste.
Pozitia strategica pe care mi-am ales-o la scoala (prima banca de pe randul din mijloc) a fost aleasa cu mare precizie,dar pana si cele mai exacte masuratori pot fi spulberate de catre un element aparent insignifiant,desi gigantic. In timp ce contemplam nu-mi aduc aminte exact ce,dar sigur intreprindeam o actiune pasnica,campul meu auditiv a fost bruiat de o voce..nu tocmai placuta.Vocea venea dinspre banca din spatele meu.Dintr-o data mi-am dat seama ca eram umbrita,asa ca m-am intors stupefiata si am vazut-o (ultimul dram de bun simt care mi-a ramas ma impiedica sa dau in vileag identitatea persoanei,deci o vom numi Framelia).ERA FRAMELIA. Prezenta ei a fost anuntata de niste ragete pe care eu le-am auzit, in ciuda faptului ca aveam castile in urechi si muzica data la maxim (la noul meu iPod negru de 16 GB),dar stiti cum e, speranta moare ultima..Mi-am adunat fortele si energia pentru a ma concentra la ale mele,dar nu. "Vant,ploaie..Framelia persista!".
In binemeritata pauza m-am dus pana la colegul meu de clasa si de blog G-man pentru a schimba doua trei vorbe.Am ignorat-o din nou (numai Dumnezeu stie de unde am avut atata putere s-o suport) pe Framelia,care levita in jurul meu precum ..ma rog,nu exista termeni de comparatie,dar ati prins ideea.Imaginati-va dimensiunile ei apocaliptice daca bietii si inocentii de noi am inceput cu glume de tipul : Free Framelia! , Framelia nu are inaltime,are raza si diametru,precum si clasicele "Yo' mama's so fat.." care au fost inlocuite cu "Framelia's so fat..". Framelia care imi tot dadea ture,imi mai lipea si o suava palma dupa ceafa,lucru pe care eu l-am observat mult mai tarziu datorita faptului ca am o sora mai mica si agasanta care si-a dedicat existenta chinuirii mele.Ignorand-o in continuare,am constatat cu stupoare ca Framelia poate fi usor comparata cu cancerul : pe masura ce o ignori...creste.Palmutele (care incepusera sa aiba ceva greutate) incepusera sa ma agaseze asa ca adunandu-mi nervii de otel i-am spus sec "Inceteaza sau ti-o iei".Replica a fost una dura,de-o inteligenta debordanta si covarsitoare "hahahaha! Sa te vad fa!" si mi-a mai trantit o palma.
Fara sa gandesc prea mult i-am futut o palma de i-am intors fata la spate ; experienta extrem de neplacuta datorita faptului ca am simtit cum mi se afunda mana in stratul consistent de fond de ten.M-am sters pe blugi (bad habits never die) si m-am intors catre G-man-bo$$ sa-mi continui ideea si am observat ca e liniste in clasa, "calmul dinaintea furtunii".Instinctiv am luat-o la fuga cu Framelia ridicandu-se ca un tsunami urias in spatele meu.
Si da-i si fugi,si da-i si fugi..
Eu,in mintea mea inocenta si pura m-am gandit logic : 2 tone pe doua piciorute de crab supraponderal nu sunt tocmai o combinatie buna.Si tot alergand pe culoarele infinit si absurd de lungi ale scolii am constatat ca niciodata nu trebuie sa te bazezi pe logica.Framelia ma prindea din urma..EVIDENT ca datorita unei manevre extrem de inteligente am reusit sa ajung in clasa inaintea ei.
Ajungand in clasa, Framelia replica nervoasa "Du-te-n pizda ma-tii de grasa!" (desi pun pariu ca nu ar fi spus cu cratime!) si toata clasa a pufnit in ras (avand in vedere ca ea are triplul greutatii mele,cred si eu ca era amuzant).
Apoi a avut o criza de isterie in ora de psihologie pentru ca si-a pierdut castile.
Dupa jumatate de ora in care s-a plimbat prin clasa ignorand-o pe profa care se tinea dupa ea si o ruga insistent sa se calmeze,Framelia si-a gasit castile agatate de scaunul de la catedra (in timp ce facea pe soferul de formula 1 - de precizat ca mereu are telefonul dupa ea,chiar si la ora de sport sau cand merge la WC-probabil i s-au agatat de scaun). Acuzatii,drame,plansete..bla bla.
Finalul a fost unul dramatic,Framelia luandu-si poseta de 5 kilograme cu cosmetice si parasind clasa plangand,injurand si gesticuland.
PROSTIA NEVER DIES!

*Povestire publicata prima data in Invatatorul copiilor..., ed. III, Iasi, 1874

30 de comentarii:

  1. eu zic sa va impacati si sa ii dai lu ami un big mac :))

    RăspundețiȘtergere
  2. cam nesabuit din partea ta sa te bagi in telenovela ei :))

    RăspundețiȘtergere
  3. As vrea intai sa-i precizez lui "Anonim" de mai sus (da, tu Didi) ca remarca "Black Jesus" este marca inregistrata G-Man Industries. O sa te caute avocatul meu.

    Inca mai am tiparita in imagine expresia Frameliei cand ii se flutura maxilarul, gen Matrix si Rambo VII combined.

    Mi-amintesc ca in tineretea mea...prin vara anului 1874 (in August, daca nu ma insel), pe cand traiam eu la Iasi, si lucram ca balerina, sa fi citit asta in "Invatatorul copiilor" ...Ahh, ce vremuri

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci foarte tare si foarte detaliata descrierea, deja imi imaginez acest caracter parca tocmai scos din operele lui Bacovia, cum sta in a doua banca de la mijloc, plina de ketchup la gura, cum infuleca un mare hamburger si te priveste fix in ceafa salivand :) ..probabil e prea complexata de aspectul ei fizic incat incearca sa isi vada defectele in altii..ceea ce nu prea ii iese ( k nu stie cu cine se pune)...si k o adaugare la toate "caracterizarile" de la inceputul postului mai am si eu vreo 2 de adaugat...

    "FRAMELIA e ca zidul chinezesc, decat sa o ocolesti mai bine o sari.." sau "FRAMELIA e ca globul pamantesc...turtita la poli si bombata la Ecuador" ...

    Kisses and hugs yume si poate ne cunoastem si noi odata si odata...la o bere.

    take care... >:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. puteai so calmezi dandu-i niste senvişuri duble.probabil nu mai alergai atat

    RăspundețiȘtergere
  6. ce ne-am face fara ei?
    :)) >:D<

    RăspundețiȘtergere
  7. Tigane,cum te-am invatat...da-i cu de-alea gen : pisate-ai sange,puroi,sarma ghimpata,copii morti,coptura galbene,tirbusoane, adaugand si " varia-m-as pe ... ce are si ea.. si incheie cu " fute-s-ar cainii pe casa ta " .. o s-o dea gata !
    Trust me,it won;t work !

    RăspundețiȘtergere
  8. palmele filofteei veneau ca mana din desene,clasa strigand " the evil monkey ! "

    RăspundețiȘtergere
  9. nu va cunosc...dar stati calmi ca e lumea plina de idioti / idioate de genul asta . apropo haideti in suburbia pe 26 feb...adica acum vineri seara ...dnb si dubstep !!! va asteptam intrarea e 15 lei apropo

    RăspundețiȘtergere
  10. Okay, acest specimen caruia as fi fost fericita sa ii pot spune "pe cale de disparitie", este, din pacate, "pe cale de aparitie". :))
    Tot mai des vezi in tot mai multe locuri specimene in genul asteia careia esti onorat sa- i spui "pitipoanca proasta" sau in cazul masculului, "cocalar idiot" etc... dar din pacate pe moment noi nu realizam ca acea constructie gramaticala formeaza defapt un pleonasm... Si totusi noi speram ca lumea sa isi revina la normal, evident, daca "normal" e cuvantul potrivit :))

    RăspundețiȘtergere
  11. lol la "evil monkey"

    si

    @Pom: si a matii ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. G-Man nu se supune regurilor gramaticale a muritorilor de rand.
    Daca G-Man vrea sa scrie matii legat, G-man scrie matii legat!

    De.exemplu.acum.gman.a.hotarat.ca.spacebarul.este.indemn.de.g-man.

    RăspundețiȘtergere
  13. G-Man este Bo$$ul tuturor si ti-a dat maxim!

    RăspundețiȘtergere
  14. nu mai vorbi despre tine la persoana aIII-a:))))

    RăspundețiȘtergere
  15. G-Man de acuma se autoproclama persoana a IV-a

    RăspundețiȘtergere
  16. coaie nu-ti mai da reply-uri singur :))

    RăspundețiȘtergere
  17. a deci d-aia ai tu douaji de comentarii la postare.
    a,si G-man,acum ca ti-ai dezvaluit trecutul de balerina ne-am lamurit si noi ce-i cu flexibilitatea ta neobisnuita pe care o admiram atat (:X:X::X:X:X::X:X)

    P.S.suna mai bine "Felamia" :))

    RăspundețiȘtergere
  18. :))
    Stiam ca am admiratoare, dar nu din cauza flexibilitatii mele. O sa-mi trec asta in CV, chiar sub "Balerina la Iasi in anii 1870".

    Si, da. Ea are "douaji" de commenturi pt ca am dat si eu comment... si opinia mea conteaza.


    G-Man, over and out...
    bzzzt.

    RăspundețiȘtergere
  19. Folosesti un cuvant obscen in paragraful 6! :-P =))

    RăspundețiȘtergere
  20. e clar.formumu de la otv e aici :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Pot sa fiu eu Elodia?

    Sau macar o vrajitoare d-aia cu prosopape-n cap care zice: "Am avut o viziune! Elodia e vie! Este la un party cu Hitler si Ceausescu undeva prin Dubai!"

    RăspundețiȘtergere
  22. daraga G-man slash Elodia slah balerina slah italianule...imi pare rau sa te anunt dar postul de vrajitoare cu proasoape-n cap este deja ocupat in aceasta clasa.
    de catre mine.da si de data aceasta anonimul este chiar didi.:))
    adu-ti aminte de anul trecut cand citeam in talpile conversilor.remeber now?
    asa ca imi pare rau.revino la balet si lasa profesionistii sa lucrezeb-).

    RăspundețiȘtergere
  23. "Daraga Anonim(Didi)"... oricine ai fi, de acum eu,G-Man Bo$$, am hotarat ca conversii numai sunt la moda anul acesta... asa ca te-am lasat fara munca.

    Si sa stii ca m-am lasat de balet, acum fac patinaj artistic...

    Salutare la fanii mei!

    RăspundețiȘtergere